Wednesday, November 18, 2009

S.U.Z.I. dalam episode CINTA GADIS GUNUNG

Kebelakangan ni hari-hari yang berlalu penuh kerunsingan yang meruncing. Sana-sini ada saja hal-hal yang merobek ketenangan, mengundang kemurungan. Segala menyampah biarpun telah disumbat ke dalam tong sampah, namun keresahan itu berlegar-legar di ruang fikiran bak berlegar-legarnya jet pejuang di medan perang.

Entah kenapa hati ini tetap melonjak nekad ingin turut serta. Biarpun beribu rintangan menyaluti diri, menanti di hadapan, menghantui fikiran. Di sana, ia seolah-olah melambai untuk diselongkar, dibongkar, dihalusi dan diserlah. Maka itu Search, Uncover, Zoom & Illustrate (S.U.Z.I.) tetap akan berada di situ sebagaimana dalam pengembaraan yang lalu. Tak hardcore le kalau mengalah dengan segala macam masalah. Anggap aja masalah itu macam Chicken Marsala. Ngap je bila ia muncul depan mata, tak kisahlah nak ngap mana dulu - kepala atau bontot. Janji settle.


Mujur S.U.Z.I. pergi juga. Kesegaran udara, kedamaian rasa, keindahan suasana telah menyegarkan semula minda, memberikan suatu nafas baru, meninggalkan hari semalam yang sememangnya patut dihantar ke recycle bin. Dan kali ini memang berbeza kerana terkandungnya kisah-kisah yang tersurat dan tersirat. Di Gunung Besar Hantu yang pada mulanya difikirkan penuh dengan hantu, rupanya menyimpan keistimewaan - CINTA GADIS GUNUNG.



Oit sabor le... Bukan senang nak mengarang tau. Kisah benar pulak tu. Nak tahu kisahnya?

Jom ikuti S.U.Z.I. Adventures De Gunung Besar Hantu

No comments:

Post a Comment

Followers